top of page

SSRP OG,S

Offentlig·70 medlemmar

Behöver hjälp med att fälla några träd hemma snart

Förra helgen var det en stor storm här, och nu står några av mina träd ganska illa till, nära huset. Jag började fundera på det här med trädfällning och hur man bäst går tillväga för att det ska bli säkert och korrekt. När jag sökte efter information om hur man hanterar besvärliga träd stötte jag på en tjänst som verkar inriktad på just detta. Det var en sida som handlade om Trädfällning i Värmdö, och de beskrev olika metoder beroende på trädets placering och omgivning. Jag läste att de anpassar sina tjänster för både privatpersoner och företag, vilket låter betryggande. Hur tänker ni andra kring att anlita hjälp för sådant här, eller gör ni det själva om ni har möjlighet? 🤔

7 visningar
Katarina Tompson
Katarina Tompson
för 10 timmar sedan

Det är verkligen en viktig aspekt att tänka på säkerheten när det gäller att fälla träd, speciellt om de står nära byggnader eller elledningar. Felaktig fällning kan leda till allvarliga skador, inte bara på egendom utan även på personer. Att ha rätt utrustning och kunskap är avgörande. Vissa träd kan ju se enklare ut att ta ner än de faktiskt är, och då är det bättre att låta proffs hantera det.

bottom of page