Behöver hjälp med att hitta rätt reservdelar till min utrustning.
Ett vanligt problem när man har äldre utrustning är att hitta rätt reservdelar när något går sönder. Jag behöver hjälp med att hitta delar till min gräsklippare och undrar hur ni brukar gå tillväga. Jag vet att det är en MTD-modell, men det finns så många olika varianter att det är svårt att veta exakt vilken del som passar. Jag hittade en sida som listar reservdelar mtd gräsklippare, men det är så många artiklar att jag känner mig lite vilse i djungeln. Hur säkerställer man att man får tag i exakt rätt del utan att beställa fel? Finns det någon metod ni rekommenderar för att matcha rätt del med rätt modell?
7 visningar

Det absolut viktigaste när man letar reservdelar är att ha modellnumret och serienumret tillgängligt, ofta finns det en plåt eller dekal någonstans på maskinen med denna information. Många tillverkare har sprängskisser online där man kan identifiera exakt vilken del man behöver baserat på dessa nummer. Det sparar mycket tid och frustration jämfört med att bara gissa sig fram. Ibland kan även årsmodell spela roll, så det är bra att ha med i beräkningen.